tisdag 8 december 2015

Top Ten Tuesday: Författare som är nya för mig


Det var ett tag sen jag gjorde Top Ten Tuesday eftersom jag har tyckt att ämnena var lite (eller mycket) tråkiga de senaste veckorna, men den här veckan handlar det om författare som jag läst för första gången under 2015, och sånt är ju alltid roligt. 

Jag vill inte påstå att alla författarna jag listar har blivit favoriter (de flesta har jag dessutom bara läst en bok av än så länge), men jag är definitivt intresserad av att läsa mer av dem. 

Gareth P. Jones
Jag läste Tvillingarna Thornthwaites testamente förra veckan och ska definitivt ta en närmare titt på hans andra böcker. 

Lisa Williamson
På några av dessa blir det en upprepning från debutlistan. The Art of Being Normal är dock så bra att den förtjänar att nämnas igen.

Will Walton
Anything Could Happen nämnde jag också i debutlistan, men den var så himla fin och bra så jag hoppas verkligen att författaren skriver fler böcker.

Becky Albertalli
Simon vs the Homo Sapiens Agenda in my heart, alltså.

Marissa Meyer
Jag läste Cinder tidigare i år och tyckte att den var jättebra, men sedan har jag liksom inte kommit mig för att läsa resten av serien. Skärpning!

Linwood Barclay
Never Saw It Coming var den första boken jag läste 2015, och helt ärligt var jag inget jättefan av den. Jag tyckte att den var okej, men inte mer. Efter det har jag dock undersökt en del av Barclays andra böcker och de verkar bättre, så de står på önskelistan.

Barry Lyga
Jag sträckläste Jasper Dent-serien och herrejävlar vad bra den var. 

Christoffer Holst
Tyvärr var Mitt hjärta går på en debutbok som verkligen kändes som en debut. Den var bra, men kändes på något sätt lite oslipad och uppfyllde inte riktigt sin potential. Jag ser ändå fram emot fler böcker av Christoffer Holst.

Erin Kelly
Alltså. Ett bindande löfte. Lätt en av årets bästa. Lätt.

Courtney Summers
All the Rage var precis så bra och tung och hemsk som jag hade väntat mig. Tyvärr verkar inte Courtney Summers andra böcker fullt lika intressanta, men jag ska väl ge de dem en chans ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar